Finn den rette innløseravtale til nettbutikken din
En innløseravtale er nødvendig for å kunne ta betalt i nettbutikken din. Bli klokere på mulighetene og inngå en innløseravtale her.


Finn en innløseravtale som passer til kundene dine
Er du i gang med å ta de første trinnene inn i e-handel? Ønsker du å kunne ta imot betaling med kort som Visa og Mastercard eller mobilbetalingsløsninger som Vipps og ApplePay i nettbutikken din? Da trenger du en innløseravtale
For å motta betaling i nettbutikken din trenger du nemlig to ting: en betalingsløsning og en innløseravtale. Innløseravtale sørger for at du får pengene utbetalt når transaksjonen blir godkjent i betalingsløsningen, og er altså essensielt hvis du vil drive en nettbutikk.
Våre innløsere
Clearhaus er et innløsningsselskap som ble grunnlagt i 2011. Målet deres var å endre og utfordre markedet for nettbetalinger. De ønsker å gjøre det så enkelt som mulig for nettbutikkeiere å motta nett- og mobilebetalinger.
Oppstart: 0-2 dager
Utbetalingsfrekvens: Hver torsdag
Korttyper: Mastercard, Visa, Maestro, Google Pay, Apple Pay Visa, Maestro, Google Pay
Nets er den ledende betalingsleverandøren i Norden. De tar imot de mest populære kortene og har rask utbetaling av pengene dine uten ekstra omkostninger. v pengene dine uten ekstra omkostninger. v pengene dine uten
Oppstart: 2-5 dager
Utbetalingsfrekvens: Mandag-fredag
Korttyper: Mastercard, Visa, JCB, Diners, American Express, Google Pay, Apple Pay, Vipps
Worldline, tidligere Bambora, er en global kortinnløser med lokal nordisk tilstedeværelse i Norge, Danmark, Sverige og Finland. I mer enn 50 land over hele verden tilbyr Worldline sine løsninger for nettbutikk og/eller fysisk butik.
Oppstart: 3-7 dager
Utbetalingsfrekvens: Hver 2.-9. dag
Korttyper: Mastercard, Visa, Maestro, Visa Electron, Eurocard Google Pay, Apple Pay, Vipps
Med Swedbank Pay sparer du tid og penger på kortbetalinger. Du vil motta pengene dine allerede etter to bankdager. Du får hele beløpet uten fradrag av gebyrer, samt god service og attraktive serviceafgifter. service og attraktive serviceafgifter.
Oppstart: 5-10 dager
Utbetalingsfrekvens: Daglig
Korttyper: Mastercard, Visa, Maestro, Visa Electron, Eurocard, Google Pay, Apple Pay
Elavon leverer innløsning laget for å passe din bedrift, så det er enkelt, fleksibelt og sikkert for deg å administrere betalinger og se rapporter fra flere kanaler på ett sted. De sørger for at betalingene dine flyter slik at du kan fokusere på å drive butikken din.
Oppstart: 2-5 dager
Utbetalingsfrekvens: Daglig
Korttyper: Visa, Mastercard, Visa Electron, Eurocard, JCB, Diners, China Union Pay, American Express, Google Pay, Apple Pay, Vipps
Hva er en innløseravtale?
For å flytte kundens penger over til din bankkonto, når du har solgt en vare, har du bruk for en avtale med en innløser, altså et innløseravtale. En innløser er et firma som har spesialiserte seg i å foreta denne slags transaksjoner. Innløseren "flytter" altså pengene til deg, og sammen med en betalingsløsning som OnPay eller DIBS blir det mulig å ta betaling i nettbutikken.


- Omkostninger forbundet med avtalen
- Hvem kundebasen din er
- Utbetalingsfrekvens: hvor lang tid kan det gå før du får pengene dine?
- Support: kan du få hjelpen du trenger raskt og enkelt?
Det er altså flere parametre du bør ha for øyet når du skal finne den rette innløseravtale for deg og din nettbutikk. Under utdyper vi disse parametrene, og ser på hva du spesifikt bør tenke over:
-
1. Hvilke omkostninger er det ved innløseravtalen?
-
2. Tenk over kundebasen din
-
3. Utbetalingsfrekvens: Hvor lang tid kan det gå før du får pengene?
-
4. Support: Få den hjelpen du trenger
1. Hvilke omkostninger er det ved innløseravtalen?
Når det kommer til omkostninger i forbindelse med innløseravtalen din bør du se på antallet av transaksjoner i nettbutikken din og transaksjonenes størrelse. På denne måten kan du finne ut av hva som lønner seg for deg. Husk også å se på opprettelsesgebyrer og månedlig betaling når du kikker på prisene ved de ulike innløseravtalene.
2. Tenk over kundebasen din
Overvei målgruppen din og undersøk hvilken type betalingsmetoder som målgruppen din normalt bruker. Det er mange faktorer slik som målgruppens alder og geografiske plassering som kan fortelle noe om hvilke betalingsmetoder du skal kunne tilby. Skal du for eksempel selge mye til Sverige kan det være at du bør ha Swish som en mulighet, og skal du selge til Danmark kan det være at du bør ha MobilePay og Dankort som en mulighet.
3. Utbetalingsfrekvens: Hvor lang tid kan det gå før du får pengene?
Du får sjeldent pengene dine så snart du trykker "gjennomfør" i nettbutikken din, men noen innløser utbetaler pengene til deg raskere enn andre. Eksempelvis kan det gå opp til 30 dager før noen innløsere utbetaler transaksjoner fra Visa og Mastercard transaksjoner, mens det kun går 2-3 bankdager hos andre. Derfor bør du tenke over hvor lang tid det maks må gå før du mottar pengene fra kundene dine, og ta dette med i valget av innløser.
4. Support: Få den hjelpen du trenger
Å få den hjelpen du trenger raskt og effektivt er viktig, spesielt når dette handler om utbetalingen av dine penger. Ettersom det inngår tre elementer i et betalingssetup; en innløseravtale, en betalingsløsning og en nettbutikkleverandør, kan du risikere å skulle snakke med mange ulike personer for å få eventuelle problemmer løst. Dette kan i det lange løp være ganske plagsomt, så derfor kan det være lurt å samle så mye som mulig av betalingssetuppet hos en eller to selskaper, slik at du ikke skal bruke for mye tid på å ringe rundt hvis det oppstår problemer.
Hva hvis jeg allerede har en innløseravtale til butikken min?
Dersom du allerede har en innløseravtale til terminalen i den fysiske butikken din, skal du dessverre også ha en innløseravtale spesielt til kjøp over nettet.
Du kan dessverre ikke bruker den du allerede har i butikken din, men det kan ofte være en god idé å spørre din nåværende innløser om det er mulig å få en god avtale på netthandel, hvis innløseravtalen kan brukes med betalingsmoduler som er integrert i nettbutikken din.
.png?width=646&height=500&name=ecomm-(1).png)
👋
Altid gratis support
support@dandomain.no | +47 31 90 02 27