Nå tenker du sikkert: Kundeservice i verdensklasse? Det er store ord. Men det er sant likevel. Hos Luksusbaby kan du ringe, sende e-post, chatte og til og med facetime med en ansatt 365 dager i året mellom 07.00 og 23.00. De har forstått at kundene deres er klare til å handle om kvelden, når ungene er lagt, og oppvaskmaskinen er satt i gang. De er tilgjengelige når kundene deres trenger det.

Tvillinger forsterket drømmen
I 2013 ble Ann-Louise og Mortens tvillinger født. Tvillingene ble utgangspunktet for Luksusbaby, da selveste Ann-Louise i barselboblen manglet en go-to-nettbutikk hvor alt det deilige kvalitetstøyet og utstyret til barn var samlet.
Drømmen var å starte en nettbutikk med alt det beste for barn, hvor ekstraordinær kundeservice ble vektlagt over tilbud og rabattkoder.
Personlig service: Facetime med kunder - også på juleaften
Morten har opplevd en tendens til at jo større selskapene er, jo større sannsynlighet er det for at de skjuler telefonnummeret sitt på nettsiden sin. Det synes han er synd. Hos Luksusbaby vil de veldig gjerne ha personlig kontakt med kundene sine – og derfor vil de veldig gjerne at kundene ringer dem.
De vil strekket seg lang for å hjelpe med en bestilling. De har flere facetimes med kunder fra den eldre generasjonen for å guide dem rundt i nettbutikken.

«Jeg ønsket å lage en nettbutikk som kommer så nært å være en fysisk butikk som mulig. Når du er på nettbutikken vår, har surfet litt rundt, kanskje hatt kontakt med vår kundeservice. da skal du nesten ha følelsen av at du har vært i en fysisk butikk. Man må kunne kjenne på stemningen», sier Morten.
Telefonen er åpen også på juleaften. Ett år fikk Morten en kunde på telefonen som fortalte at julegaven til datteren hennes fra Luksusbaby dessverre ikke hadde kommet. Det orket ikke Morten – og han tilbød faktisk kunden at han personlig kunne kjøre ut med gaven. Kunden nektet imidlertid, men lurte på om ikke Luksusbaby tjente noen poeng på kundeservicekontoen til den kunden.
Hver kunde skal føle seg unik
Hos Luksusbaby gjør de det til en dyd at alle kunder skal føle seg unike. Derfor får alle kunder et håndskrevet kort med en personlig hilsen sammen med pakken sin.
Hvis du chatter med Luksusbaby, vil du oppdage at de er fans av emojis. Mange hjerter sendes bort. De bruker emojis for å støtte den uformelle og personlige stemningen de ønsker å skape over hele linja. Ingen kommentarer på Luksusbabys Facebook-side er skrevet forgjeves. De leser og liker hver eneste kommentar. Alle kunder skal føle seg hørt og sett. Luksusbabys Facebook-konto har blitt stengt flere ganger av Facebook fordi de mener at alle kommentarene er likt av roboter. I virkeligheten er det bare Morten som sitter ved tastene og kaster likes.

«Du kan føle deg litt dum en gang iblant. Spesielt hvis det er over 1000 kommentarer. Men jeg gjør det for å fortelle folk at vi er her og at vi er tilgjengelige», sier Morten.
I den fysiske butikken i Aalborg satser de også på ekstra god kundeservice. Her nevner Morten at de ikke bare passer på moren som handler i butikken, men også faren som triller vognen utenfor. Han får tilbud om en kopp varm kaffe fordi han også trenger å kjenne på den gode servicen.
Fokus på noe annet enn det tekniske
Da Luksusbaby startet nettbutikken i 2013, gikk de for å bruke 10.000 DKK til et nettbutikkdesign, og ellers kjørte de bare med DanDomains standard nettbutikksystem – som de fortsatt bruker den dag i dag.
For Morten og Ann-Louise var det viktig at det var et enkelt nettbutikksystem, slik at de kunne fokusere på mye mer enn det tekniske:
«Vi la vekt på brukervennlighet og dansk support da vi skulle velge nettbutikksystem. Begge deler har DanDomain. Det betyr at du ikke trenger å ha en IT-ekspert i bagasjen. DanDomain er spesielt for oss, som fokuserer på mye annet enn det tekniske», sier Morten.
Egen samling i støpeskjeen
Luksusbaby har mange fremtidsplaner. De ønsker å utvide til andre land. De ser spesielt en mulighet i Asia, hvor de har en liten, fast kundebase.
I tillegg vil de gjerne lage sitt eget merke med en egenprodusert kolleksjon. Ann-Louise har en god følelse for hva kundene vil ha av produkter, så hun har ansvar for utvikling av ideer. Alt i alt går Luksusbaby en spennende tid i møte.

Hvis du har gründerdrømmer og vurderer å starte din egen nettbutikk, har Morten dette rådet til deg:
«Hold deg til konseptet ditt, ha is i magen og sørg for at du går all in og dyrk ideen 24/7 hvis det skal være mer enn bare en hobby. Lytt mest til deg selv og følg magefølelsen din»
- Morten
Drømmer du om å starte din egen nettbutikk? Test nettbutikksystemet vårt gratis i 30 dager, og prøv deg som gründer.