Informasjon er lettere tilgjengelig enn noen gang tidligere, og dette har også gjort en nettside for din virksomhet helt essensielt. Tidligere ble en nettside gjerne sett på som et passivt verktøy som var kjekt å ha, men dette har nå endret seg. I dag går de aller fleste av oss rundt med en smarttelefon i lommen, noe som betyr at vi har all verdens informasjon bare noen tastetrykk unna.
For virksomheten din kan synlighet på nett derfor avgjøre om man lander nye kunder eller ikke. Her er det store forskjeller på ulike virksomheter, og mange har derfor fått opp øyne for at de nå trenger en ny nettside for å øke sin synlighet. Vi skal derfor se nærmere på noen gode argumenter for hvorfor en nettside har blitt så viktig for bedrifters suksess.
Flow Digital gir deg her de beste tipsene👇
Du har helt sikkert hørt noen si at alle bedrifter må ha en nettside, men hvorfor har en digital tilstedeværelse blitt så viktig? Det har vi flere gode argumenter for.
Det første mange forbrukere vil gjøre når de kommer i kontakt med en ny merkevare er å søke den opp på nett. En god nettside vil derfor bidra til å øke kredibiliteten til virksomheten din. Mangel på en nettside - eller en svært utdatert nettside vil ofte være et rødt flagg som får potensielle kunder til å sette spørsmålstegn ved virksomheten din.
En nettside fungerer som en 24/7 presentasjon av virksomheten din. En god nettside vil derfor være et utmerket redskap for å skape leads selv når de ansatte har gått hjem for dagen. Bedrifter som spiller aktivt på nettsiden sin vil ofte lette byrden på de menneskelige selgerne, samt øke konverteringsraten sin betydelig over tid.
Sterke merkevarer har en økt sannsynlighet for å gjøre det bra langsiktig. Da er det viktig at virksomheten din er synlig i de kanalene som gjelder. Her vil selvfølgelig en nettside med relevant informasjon om tjenester og produkter være et minimumskrav. God integrering av nettsiden i andre kanaler vil bidra til å styrke denne effekten ytterligere.
Ved at man benytter seg aktivt av nettsiden sin kan man ofte lette på trykket hos kundeservice. Mange forbrukere har etterhvert blitt vant til å benytte seg av chat, forum eller egen feilsøking gjennom veiledning. Du kan også automatisere en del gjøremål ved å innføre en chatbot, la kundene booke avtaler selv og tilsvarende grep. For at dette skal være aktuelt må du selvfølgelig ha en nettside hvor disse tingene kan være synlig.
En nettside har for lengst gått fra å være en passiv presentasjon av virksomheten til å bli et viktig redskap. I dag kan man benytte nettsiden til alt fra kundeservice og oppfølging, til å knytte seg opp mot potensielle kunder som viser interesse. Uansett hva du måtte selge, så vil det mest sannsynlig være et behov for en god nettside slik at man får både en plattform for presentasjoner.